Keresőoptimalizálás a gyakorlatban
Most akkor van keresőoptimalizálás vagy nincs?
Egy honlap elkészítése még nem hoz elég ügyfelet a cégeknek, vállalkozásoknak. Természetesen mindenki megtalálható a keresőoldalakon, hiszen a honlap nyilvános, elérhető az interneten csak nem mindegy, hogy hányadik helyen.

Ahhoz, hogy több látogatója legyen a weboldalnak, el kell érni, hogy a keresőoldalakon minél előrébb legyen.
Ha valaki keres egy szolgáltatót vagy vállalkozást, akkor beírja a keresőbe a kúlcsszót és az első 10, vagy az első 20 találatból valószínűleg választani is fog.
Tudta Ön, hogy a találati lista első 10 találata viszi el a kattintások 98%-át?
Hihetetlen szám ugye? Ezért életbevágó egy vállalkozás számára a helyezés a látogatottság szempontjából, hogy hányadikként jelenik meg az adott honlap.
A keresőoptimalizáció pont azt a célt szolgálja, hogy a weboldal minél előrébb végezzen a találati listában, minél közelebb az első helyhez.
A keresőoptimalizálás a keresőmotor működésének szabályaira adott válasz.
A keresőmotor segítségével szavakra, szóösszetételekre kereshet. A weboldalon előforduló kifejezéseket találja meg keresőprogram. A honlap készítői tisztában vannak azzal, hogy jó minőségű kódokat kell készíteniük és azzal is, hogy minek kell szerepelni a honlapon ahhoz, hogy a keresőmotorok megfelelőnek ítéljék az oldalt.
Ezen kívül a Google sokszor segítségét is ad az oldal vizsgálatához és a jobb helyezés eléréséhez.
A keresőoptimalizálás nem működik azonnal, akár ha minden feltételnek megfeleltünk, akkor is idő kell amíg elérjük a kívánt szintet. Ez a várakozás akár egy év is lehet. De közép- és hosszútávon megtérül a belefektetett idő és energia.